- Pon 9-17 | Wt 9-19 | Śr 9-19 | Czw 9-17 | Pt 9-18
- ul. Ogrody 14 Lok. 1, Bydgoszcz
- +48 793 792 855
- +48 518 177 328
Regulamin
- Home
- Regulamin
Regulamin organizacyjny
Podstawy prawne funkcjonowania
§ 1
Ident Sp. z o. o. działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:
– ustawy z 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2021 r. poz. 711 ze zm.) i aktów wykonawczych do tej ustawy,
– ustawy z 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 849 ze zm.).
Postanowienia ogólne
§ 2
Niniejszy regulamin określa:
– cele i zadania Ident Sp. z o. o.
– przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,
– warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania,
– prawa i obowiązki pacjenta,
– wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej.
Cele i zadania
§ 3
1. Podstawowym celem Ident Sp. z o.o. jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa.
- Do podstawowych zadań Ident Sp. z o.o. należy:
– prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej w zakresie stomatologii,
- udzielanie odpłatnych świadczeń medycznych z zakresu stomatologii dla pacjentów,
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
- organizowanie i prowadzenie oświaty zdrowotnej w reprezentowanej specjalności,
- współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi służby zdrowia, szkołami, zakładami pracy, organizacjami i stowarzyszeniami.
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Ident Sp. z o. o.
§ 4
1. Ident Sp. z o. o. organizuje świadczenia zdrowotne z zakresu leczenia stomatologicznego w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
2. Rejestracja pacjentów odbywa się zarówno osobiście (bądź przez członków rodziny, bądź osoby trzecie), jak i telefoniczne, z wyznaczeniem dnia i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego.
3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z pacjentem.
4. Ident Sp. z o. o. nie udziela bezpłatnych świadczeń zdrowotnych osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia
§ 5
1. Lekarze udzielający świadczeń zdrowotnych w Ident Sp. z o. o. w razie potrzeby kierują leczonych pacjentów na wymagane badania radiologiczne, laboratoryjne oraz konsultacje lekarskie w innych specjalnościach.
2. Pacjenci dorośli i nieletni zgłaszający się na leczenie w Ident Sp. z o. o. nie muszą posiadać skierowań, mogą jednak posiadać skierowanie od innego lekarza.
Warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania
§ 6
1. Ident Sp. z o. o. prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych w jednostce zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa.
2. Ident Sp. z o. o. udostępnia dokumentację, o której mowa wyżej, podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
3. Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
Organizacja i zadania
§ 7
Do podstawowych zadań Ident Sp. z o. o. należy udzielanie odpłatnych świadczeń stomatologicznych.
§ 8
1. Ident Sp. z o. o. kieruje Właściciel i reprezentuje go na zewnątrz.
2. Właściciel samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące organizacji pracy, zaopatrzenia w materiały i sprzęt medyczny, prowadzenia leczenia i ponosi za nie odpowiedzialność.
3. Podczas nieobecności Właściciela zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
4. Do obowiązków i uprawnień Właściciela należy m.in.:
– organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników,
– zapewnianie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników,
– podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagradzania, karania i zwalniania pracowników.
Prawa i obowiązki pacjenta
§ 9
1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Ident Sp. z o. o. pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,
- rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
- wyrażania zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach leczniczych.
2. Do obowiązków pacjenta należy przestrzeganie:
- regulaminu,
- zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie jednostki,
- higieny osobistej,
- zasad bezpieczeństwa i przepisów przeciwpożarowych,
- zaleceń lekarza,
- wpłaty zadatku na wizytę w wysokości 100zł przy rezerwowaniu wizyty.
3. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Ident Sp. z o. o. , ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Właściciela jednostki.
4. Właściciel zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta.
Opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej
§ 10
1. Dokumentację medyczną udostępnia się pacjentowi lub upoważnionej przez niego osobie na podstawie wniosku pisemnego lub przesłanego drogą elektroniczną.
2. Pacjent lub upoważniona osoba określa we wniosku, w jakim zakresie prosi o udostępnienie dokumentacji:
a) wyłącznie do wglądu,
b) w postaci kserokopii,
c) w postaci uwierzytelnionej kserokopii,
d) przesłania drogą elektroniczną na wskazany przez pacjenta adres e-mail,
f) na elektronicznym nośniku danych.
3. Pacjent lub upoważniona przez niego osoba określa, czy chce całość dokumentacji medycznej czy jej część, wówczas określa, w jakim zakresie wnosi o udostępnienie dokumentacji medycznej.
4. Zgodnie z obowiązującymi przepisami pierwszorazowe wydanie dokumentacji medycznej w żądanym zakresie jest bezpłatne.
5. Tymsamym wydanie dokumentacji medycznej po raz kolejny w tym samym zakresie jest odpłatne, stawki obliczone na podstawie art.28 ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
6. Zgodnie z powyższym ustala się obowiązujące stawki opłaty za
– jedna strona kopii dokumentacji medycznej – 0,57 zł,
7. Udostępnienie danych przez jednostkę następuje w przeciągu 7 dni roboczych od wpłynięcia wniosku.
8. Dokumentację medyczną udostępnia się wyłącznie na terenie jednostki.
9. Odebranie kopii, kserokopii, odpisów dokumentacji medycznej następuje osobiście przez pacjenta lub upoważnioną przez niego osobę.
Przepisy końcowe
§ 11
Regulamin organizacyjny wchodzi w życie z dniem nadania.





